Search This Blog

Monday, June 20, 2011

Het gaat weer om het lopen

Lopen is een fantastische bezigheid, maar waarin ik mijzelf verbaasde was het feit dat sinds ik barefoot loop ik het lopen anders en intenser ervaar. Ik hoop niet dat dit zweverig overkomt want dat is niet wat ik bedoel. Zonder anderen mensen tekort te doen kan je stellen dat iedereen die een paar schoenen aantrekt na enige oefening in staat is om een rondje te kunnen hardlopen. Na mijn laatste training op blote voeten waarin ik echt super makkelijk over het asfalt ging had ik een intense ervaring van genieten. Ik genoot van het feit dat ik in staat was te lopen op blote voeten op een ondergrond waarvan de meeste mensen zouden denken: auw! dat moet zeer doen, terwijl ik zonder enige pijn of hinder mijn loop afwerkte. Dit gevoel is als een goocheltruc die je hebt geoefend en ook echt lukt! Tijdens mijn transitie-fase van schoenen naar blote voeten gaat het weer echt om het lopen en is het lopen weer het hoofddoel, terwijl het laatste jaar het lopen een middel was om het doel te bereiken. Het voelt dan ook als een hernieuwde kennismaking met lopen, ik hoop dan ook om nog lang dit gevoel te mogen hebben

No comments:

Post a Comment