Search This Blog

Saturday, January 29, 2011

Social media en eigenwaarde

Het is best ironisch dat op de dag dat de Stichting Dutch Bloggies zichzelf opheft ik mijn eerste blog schrijf. Dit past echter wel bij mij, ik bepaal zelf wat en wanneer ik iets doe. Ik doe dingen voor mezelf en niet omdat anderen het doen of om er bij te horen. Mijn gevoel van eigenwaarde wordt niet bepaald door wat mensen van mij vinden of hoe ze over me denken. Doordat ik (ongevraagd vaak) wordt overspoeld met nieuwe social media en veel mensen over niets anders hoor krijg ik wel eens het idee dat mensen hun gevoel van eigenwaarde afmeten aan het aantal "vrienden" ze op Hyves hebben, of het aantal "volgers"op Twitter. Als ik zie hoeveel non-info er via dit soort media verspreid wordt hoop ik niet dat deze mensen denken dat hun volgers of vrienden oprecht geinteresseerd zijn in wat ze te vertellen hebben. Ik begrijp de Twitteraars van deze wereld niet, denken zij nou echt dat ze de wereld verrijken met het feit dat ze hun kamer aan het behangen zijn? Of dat ze zo lekker hebben gefietst? Of dat ze bij tante Miep op de verjaardag zijn? Ik krijg het idee dat in veel gevallen niet de kwaliteit maar de kwantiteit telt. Want je bent pas echt belangrijk en interessant wanneer je veel Tweets hebt en veel volgers.

No comments:

Post a Comment