Search This Blog

Sunday, May 15, 2011

Het doel bereikt

Eindelijk is mijn doel bereikt, het lopen van de marathon! Helaas ging het niet zoals gepland maar dat mag de pret niet drukken. Een week voor de marathon was er ineens uit het niets pijn in mijn linkerknie. Ik had op woensdag nog een 15km gelopen, zo'n trainingsloop die je moet hebben voor je moraal, ik liep met vleugels zo verschrikkelijk makkelijk liep ik de 15 km. Op de vrijdag er na moest ik nog een rustige 10km, direct bij het inlopen voelde ik de pijn. Ik dacht dat ik er wel doorheen zou lopen, maar helaas het werd alleen maar erger. Direct besloten om de laatste 3 trainingen voor de marathon te schrappen uit het schema. De laatste week was de meest verschrikkelijke week die ik ooit heb meegemaakt, de onzekerheid of de knie zou herstellen was killing. Op de dag zelf besloten ondanks de pijn die ik had toch te lopen, de knie ingetaped en toch gestart. De eerste kilometers voelde ik de knie nog een beetje daarna voelde ik het niet meer. Ik ben bewust niet te hard gestart maar kreeg de laatste kilometers kramp in het been waarvan de knie getaped was. De tape los gemaakt en toen de laatste kilometers op moraal uitgelopen. Ondanks de tegenvallende tijd mijn mooiste finish ooit!

No comments:

Post a Comment